طراحی تضمینی امضا با نام شما

طراحی امضا با نام شما و طراحی چهره با ذغال

طراحی امضا با نام شما و طراحی چهره با ذغال

امضای دیجیتال چیست ؟

امضای دیجیتال چیست؟

  • شاید تا کنون نامه های الکترونیکی متعددی را دریافت داشته اید که دارای مجموعه ای از حروف و اعداد در انتهای آنان می باشند. در اولین نگاه ممکن است اینگونه تصور گردد که اطلاعات فوق بی فایده بوده و شاید هم نشان دهنده بروز یک خطا در سیستم باشد! در حقیقت ما شاهد استفاده از امضای دیجیتال در یک نامه الکترونیکی می باشیم.
  • کاغذ به عنوان حامل اطلاعات مهم جای خود را کم کم به دیگر راه های تبادل اطلاعات می دهد. در واقع کاغذ دارای معایبی از قبیل انتقال آهسته و پرهزینه اسناد می باشد. همچنین شیوه های ذخیره سازی اطلاعات نیز به سرعت در حال تغییر است و به جای بایگانی انبوه دسته های کاغذ از روش های الکترونیکی استفاده می شود.
  • هنگام کار با اسناد الکترونیکی، باید علامتی برای تشخیص اصل بودن و سندیت بخشیدن به محتوای آن، به اطلاعات اضافه شود.
  • با امضا کردن در پای یک نوشته، امضا کننده هویت خود را به عنوان نویسنده مشخص می کند، جامعیت سند را تأیید نموده و بیان می دارد که به محتویات آن متعهد و پایبند می باشد.

 برخی از خواص مهم امضاهای دستی عبارت است از:

  1. امضای یک شخص برای تمام مدارک یکسان است.
  2. به راحتی تولید می شوند.
  3. به راحتی تمیز داده می شوند.
  4. باید به گونه ای باشند که حتی الامکان به سختی جعل شوند.
  5. به طور فیزیکی تولید می شوند. یک امضای دیجیتالی یک ابزار سندیت بخشیدن الکترونیکی می باشد، که منجر به سندیت بخشیدن به یک رکورد الکترونیکی از طریق رمزنگاری با کلید همگانی می شود.

ویژگی های مهم امضاهای دیجیتال عبارت است از:

  1. در تولید آنها از اطلاعاتی که به طور منحصر به فرد در اختیار امضا کننده است، استفاده می شود.
  2. به طور خودکار و توسط رایانه تولید می شوند.
  3. امضای هر پیام وابسته به کلیه بیت های پیام است و هر گونه دستکاری و تغییر در متن سند موجب مخدوش شدن امضای پیام می گردد.
  4. امضای هر سندی متفاوت با امضای اسناد دیگر است.
  5. باید به راحتی قابل بررسی و تأیید باشد تا از جعل و انکار احتمالی آن جلوگیری شود.
  • ساختار اصلی امضای دیجیتالی بدین صورت است که نویسنده اطلاعات الکترونیکی این اطلاعات را توسط کلید رمزنگاری محرمانه خود امضا می کند.
  •  این کلید باید توسط کاربر برای همیشه مخفی نگه داشته شود.
  • امضا توسط کلید همگانی مربوطه امضا کننده، سند قابل کنترل می باشد. این کلید همگانی توسط عموم قابل رؤیت و دسترسی می باشد.

آشنایی با اصطلاحات در امضای دیجیتال:

  • کلیدها (Keys) : با اصطلاحات کلید عمومی و خصوصی در بخش های قبل آشنا شدیم.

ویژگی های مهم امضاهای دیجیتال

حلقه کلید (Key Ring) : شامل کلیدهای عمومی است. یک حلقه کلید از کلیدهای عمومی افرادی که برای شما کلید مربوط به خود را ارسال نموده و یا کلیدهایی که از طریق یک سرویس دهنده کلید عمومی دریافت نموده اید، تشکیل می گردد. یک سرویس دهنده کلید عمومی شامل کلید افرادی است که امکان ارسال کلید عمومی در اختیار آنان گذاشته شده است .

حلقه کلید

  • اثر انگشت: زمانی که یک کلید تأیید می گردد، در حقیقت منحصر به فرد بودن مجموعه ای از حروف و اعداد که اثر انگشت یک کلید را شامل می شوند. تأیید می گردد.

اثر انگشت

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">